跳至主要內容

《種子》長篇小說(74)

《種子》(74)


如何界定「有問題」和「無問題」?
  

一個推鎖員是否能幹,公司會參考他的業績數字,看有否達標;食物是否符合衛生標準,其中一個考慮因素,就是「含菌量」有否超越衛生組織所建議的準則;有否罹患高血壓,可以參考健康組織提出的指標…
  

今天沒有高血壓,但明天就成了高血患者,何解?因為健康組織調整了指標,由140/90mmHg收緊至130/80mmHg,所以就由「無問題」變成「有問題」,儘管收縮壓和舒張壓(135/85mmHg)仍然不變。
  

含菌量標準,是可以調整的;業績標準,同樣也是可以調整的…連客觀的「數字標準」都可以隨著制度(或其他因素)改變而調整,何況是那些難以用數字去計算的主觀標準?
  

何謂「天才」?何謂「白痴」?梵高是藝術界的天才還是白痴?何以他生前不被賞識,反而死後多年,畫作竟能以天界成交?畫作變異了嗎?不!是世人的標準變了。或許,再過一段時間,他又會被貫以另一種標籤。
  

何謂「有問題」?何謂「無問題」?有誰能作主,說那一定是百分百有問題或無問題?
  

「假設佢呢種係『病』,按外賣哥嘅描述,絕對係病入膏肓嘅程度。如果佢真係會對女性下毒手,一早出事,俾人發現咗啦!仲有機會偷偷哋意淫我半年咩?佢收埋得真係好好!佢唔講,絕對無人發現到,證明佢絕對有足夠嘅自我控制能力。
  

唔會將影像實踐出嚟,唔會傷害其他人,有足夠自我控制能力,純粹係有一啲令佢不停產生負面情緒嘅色情影像。即係話,只需要著眼於『負面情緒』同『色情影像』兩樣嘢;而『色情影像』就係『負面情緒』嘅源頭,咁我只需要搞掂『色情影像』就得!
  

咩人會不停有『色情影像』喺腦海出現?你答我。」麥澤指著我。
  
  
「咸濕佬。」我答,但她仍指著我。
  

「你覺得男人咸濕,正唔正常?」她又問,引導我思考。
  

「絕對正常。而且佢無影響到其他人…」我恍然大悟:「咁有咩問題?」
  

「事情嘅本質,係根本無問題!」麥澤點點頭,很高興我已發現問題所在。「佢煩惱,係因為由細到大,一直被灌輸一種概念:『好人唔係咁』!呢個概念,同佢咸濕性格有衝突,所以產生出負面情緒,緊張、焦慮、恐懼、內疚、厭惡…
  

而事實上,喺『無影響到其他人』嘅情況下,『咸濕與否』同『係唔係好人』,其實係無關連。
  

當所有要點都無邏輯上嘅問題時,外賣哥只需要…」她停下來,用眼神示意我繼續推敲下去。
  

「只需要接受真正嘅自己係個咸濕佬?」我邊說邊偷笑,覺得整件事情很滑稽。
  

「係。」麥澤也在忍笑。「而佢即刻接受咗。」
  

到頭來,原來只是「否定自己」所衍生出的問題。只要「認清自己」和「接受自己」就可以了。
  

還沒再聊上兩三句,大家就喚著要明日香埋位拍攝。外賣哥回來了,醉醺醺地向我展示相片。「返屋企執下,顏色對比大啲,心口都大啲…」話題,圍繞著相片的後期製打圈轉。看著外賣哥的醉模樣,我一邊痛罵自己的小人之心,一邊為外賣哥解決天大難題而高興…
  

完成工作後,我和麥澤齊齊送外賣哥回家。本來二十分鐘的車程,卻因隧道內的小小交通意外而大幅延長。我們在隧道中央停了下來。「我落車食支煙先!」司機大佬煙癮難耐,忍不住下車去,還細心地關上車窗﹐免我們遭二手煙殘害。
  

「登仔,寫隻字俾我。」麥澤突然從小手袋掏出一張小紙張:「我要測字。」

  
我寫了個「親」字。「我要測愛情運。」我想知道和萬珂能否開花結果。
  

「咪睇咁多電視啦!占卜,係唔可以準確預知未來,但可以準確咁講出過去同現在。」麥澤見我生起豔羨的目光,隨即用言語消除我的妄念:「每次做占卜,都會損耗我嘅身體。尤其是要知道時間久遠嘅事情,就損耗更加多。所以我唔會隨便幫人占卜。」
  

「咁你想測啲咩?」我反問。既然身體會有損耗,惜身的她何解犯險。
  

「測阿言去向同來歷。其實我都好肯定佢係高階修行者,不過想向佢了解更多事情。」麥澤接過小紙張,認真細看。
  

「一來,唔知佢執行咩任務,同我哋會唔會有抵觸。如果有就麻煩,佢應該好難應付;二來,佢喺萬珂出事初頭唔幫手,後來又出手相助,目的未明;三來,佢潛伏喺龍知梓身三年,到底點解;四來,對比芳姨、英叔、永哥同Dr. Ho,我見龍知梓同阿言係特別親近。如果可以問下佢有關龍知梓以前嘅事,應該對寒菲之後嘅行動好有幫助。」
  

我憶起阿言的話,心裡越發心寒。


*****(待續)
如喜歡本作,煩請大家訂閱和分享!
亦請到FB專頁讚好及追蹤!謝謝!

留言