跳至主要內容

《種子》長篇小說(69)

《種子》(69)


和芳姨多聊幾句後,我鼓起勇氣找萬珂去。輕輕敲門:「唔好意思,我係登仔…」

  
門後傳來不徐不疾的腳步聲。是萬母。她那莫的嚴肅,讓我混身不自然:「唔好意思…我唔識…做功課…可唔可以…一齊做功課?」我緊張得結巴起來,惹得書枱旁的萬珂忍俊不禁。
  

「好呀!」萬珂搶先回答,免生變數。她何時變得如此機靈?
  

「多謝伯母!」我打醒十二分精神,裝出誠實可靠認真謙有禮的乖巧模樣。不敢怠慢,連忙放下功課簿,再將茶几側的扶手椅搬到書枱邊,和萬珂並排坐。
  

萬珂很清楚我的程度。看見我說不明白的題目,她不自覺甜笑起來:我根本是在裝傻,這種題目哪會難倒陳諾登!越靠越近,心內甜蜜滿溢。
  

「如果你哋想談情,可以直接同我講。」不遠處的萬母突然冷冷的吐出一句,嚇得我們僵住了。
  

「伯母…我…」我不知道怎樣的回應才算得上大方得體:「我想同萬珂談情。」只好誠實作答。
  

萬母沒想過我會如斯直接,一時之間答不上話來,連呷幾口茶,定驚安神。
  

「媽媽…」萬珂開口,緩和氣氛。「我想同登仔談情。」不!她是給萬母再來一記重擊。
  

似乎擊中萬母要害。只見她拿著茶杯的手微微顫抖著:「登仔有咩過人之處?」
  

「登仔有齊四善端,加埋持續不斷嘅進步,我相信佢好快就可以發展到仁義禮智俱全。」這種擇偶條件,恐怕只有萬珂才會講得出口。「喺呢個墮嘅時代,咁好嘅人真係好罕有!」我很感動:當今世上,如此欣賞我的人,應該只有她一個。
  

「咁…」萬母起心中的嘆,回復原本的嚴,轉向我:「登仔,你點解鍾意阿珂?」
  

我被萬母的眼神震攝了,不敢回話。萬珂的手肘暗暗輕撞我一下,示意我不要怕。
  

「自從識咗萬珂,我覺得自己終於有存在意義,有進步嘅理由。」講出第一句後,我開始沒那麼怕:「我想變到更加強大,保護佢一生一世…」
  

「單憑答案嘅第一句,我已經想反對你哋一齊。」萬母眼神更銳利:「不過,見你本身表達能力差同埋太緊張…為免因為一個小口誤而棒打鴛鴦,如果你之後能夠講出『你本身個答案有乜問題』,我就唔再反對你兩個。」
  

「萬珂。」萬母突然改口喚她全名,萬珂不自覺全身繃緊起來。「一,唔准畀題示登仔。你、莊鄒、麥澤、寒菲都唔准。二,呢一刻開始至登仔交答案之前,你哋唔係情侶,而係同學、普通朋友,唔准有親密行為。三,唔准再講大話,呢個係我底線。應承我!」
  

萬珂不加思索,乖乖點頭。高招!只要順從的萬珂答應了,我再強來亦沒意義。
  

「登仔。」萬母又把焦點移到我身上,語重心長。「雖然你呢刻會覺得我嘅題問無咩大不了,但當你諗到答案,你先至真真正正有能力保護阿珂。」
  

的確,在這事情上,我認為萬母是過於霸道和天真,但萬珂才是真正令我陷入困局的傢伙:她真的順從得過份,幾近盲從。儒家孟子提出的「五倫」,強調關係上的雙方都要履行自身責任,不能盲目,不然會導致關係上的失衡,繼而引伸出更多問題。
  

現在呢?萬珂的行為豈止是孝順、乖巧,簡直是愚孝!她的唯唯諾諾,做就了今日萬母的專橫霸道。萬母的行為乃出於善意,這無容置疑,但她能用更好方式去表達善意,不是嗎?
  

只欠一句提醒。而這句提醒,必須出自萬珂口中,方能見效。
   
   
萬母是萬珂頭上的一架直升機,只懂圍著萬珂打圈轉。所以要改變萬母的思想和行為,先必須要萬珂開口。奈何,現實是,直升機不停打圈轉,嚇得萬珂不敢開口說甚麼…又是一個循環…我想著想著,又見萬珂身上掉落幾條瘦弱的小黑蛇。
   
  
走廊上,迴盪著我和萬珂的腳步聲,響亮卻空虛。萬珂身上的黑蛇幾近被滅絕,但我和她珂之間多了一條大鴻溝。

  
「伯母同孟子娘親有無關係?」我隨意找個話題打破冷場。
  

「前世今生嘅關係。」她笑答,沒有察覺到我們之間的距離。「我同佢相處咗好多世,最出名嗰次係做『孟子』同『孟母』。每次佢都係做我爸爸或者媽媽,仲要次次都係單親。不過佢唔係修行者,無之前嘅記憶。如果唔係,諗起短時間內搬屋三次,佢一定會話自己嘥錢。」
  

「佢每一世都係咁…嚴厲?」我差點兒不自已用上難聽的字眼。
  

。佢而家已經寬鬆咗好多。同埋…一切都係我咎由自取」萬珂的目光,投向深遠的回憶當中。「有一世,我因為百厭,玩火,意外燒著咗一間屋,燒死咗住喺屋入面嘅一位智者…喺之後嘅輪迴當中,我經常重遇當日枉死嘅智者。我初時覺得,總有一日,我要死喺佢手上。但係無。我只係做咗佢嘅仔女。
  

無論我幾咁頑皮,佢都好耐心咁教導我,引導我走向好嘅方向。經過多世嘅潛移默化,我終於都變乖,由心而發咁孝順佢。甚至有一世,我受到佢嘅啟發,發表『性善論』。」


*****(待續)


如喜歡本作,煩請大家訂閱和分享!
亦請到FB專頁讚好及追蹤!謝謝!

留言