跳至主要內容

《一體兩面》短篇小說(30)大結局

《一體兩面》(第三十章-大結局)

逸:你點解唔封印我?


榮:因為會再次重覆同樣嘅錯誤。呢半年發生咁多事,歸根究底,係因為逸榮怕同其他人有分別。如果我封印你,等於排斥你、將你分別出嚟。結果係,你會孤獨,我會缺失,逸榮亦都無機會完整。


逸:唔可以將其他人同化,又唔可以剷除異己,咁有可能消弭「分別」咩?唔解決根本問題,問題只會不停循環。


榮:世界上存在超過一個個體,客觀上嘅「分別」係必然嘅事;但係主觀上嘅「分別心」的確有機會消弭。諗真啲,每次係「先發生不愉快事情、繼而令逸榮被分別出嚟」,定係「逸榮首先認定其他人分別出自己,然後發生不愉快事情」


逸:逸榮首先認定其他人分別出自己,然後發生不愉快事情


榮:即係製造「分別心」嘅,根本唔係其他人,而係逸榮本人!


逸:點解會咁?


榮:唔係特登嘅…世界上,好多觀念都係以「相對」為原則而存在。高矮、窮富、左右、有無、光暗、善惡、我他…自細獲灌輸呢類概念,思考模式自然受呢類概念影響,無可避免。


逸:逸榮嘅「分別心」,就係建基於「我他」概念之上,仲要建得好紮實!


榮:至於點解會咁紮實,其實係因為我哋兩個…我哋兩個都係以「相對」為原則而存在。你係逸榮嘅原始性格,我係逸榮經長期教育而產生出嚟、帶有道德規範嘅後天性格。


逸:的確係,我好多時都睇你唔順眼,成日覺得你阻手阻腳,講埋晒啲唔等使嘅倫理道德。仲要真係得個講字,一有咩大事,你就唔識反應,要我出面。


榮:我承認我無你咁夠膽,但係我真係接受唔到,你勇到直接行動出去搵女人,仲打到家敏重傷、流產。


逸:喂!好喇喎!


榮:Okay…就係因為我哋兩個長期喺呢種「唔友好」關係,令到逸榮連自己都接受唔到自己,產生自卑感,直覺自己同其他人有好大分別、差過其他人好多。


逸:當年家敏都係處於類似情況。不過佢係後天性格比較強勢,所以表現出貼近社會道德標準嘅性格;而逸榮就係原始性格比較強勢,所以變得唔合群。


榮:唔知家敏最後有無解決到『分別心』嘅問題呢?


逸:我都唔知呀…淨係顧住同Yuki日做夜做,都無留意過家敏。其實真係好仆街!娶咗個咁好嘅老婆返屋企,然後唔理佢。其實死嘅應該係逸榮,唔係家敏!


榮:咁又唔使死!照我睇,我哋應該娶珀綾返屋企,然後對佢好啲,用實際行動表達俾家敏睇,逸榮有進步,無辜負你期望!


逸:嘩!我欣賞你!知恥近乎勇!


榮:不過,今次娶咗又唔理嘅話,咁就真係無得原諒!


逸:梗係!全心全意娶珀綾!不過,試探下口風先,睇下求婚戒指係咪一定要十卡。


榮:梗係!你唔講,我都會咁做!


珀綾躲在後頭偷望,有幸見證二人合體的一幕。沒有甚麼異變、天使光、地動山搖,一切都是淡然的,氣氛平常得像生活上的任何一秒。二人無視身體的變化,繼續閒談聊天。阿逸身影漸見模糊,聲線越來越弱;榮仔身體沒甚麼改變,反是聲音語調越益奇怪。自己說一句,然後和阿逸異口同聲講下一句說話,再到自己說一句…像個悶得發慌的小孩子在自說自話,直至阿逸完全消失。


*****


「點呀?慣唔慣?」家傑問剛剛入職的下屬:逸榮。


「慣呀!伙食好好,食到珀綾同梁伯停唔到口;阿婆比較難搞,要氹好耐先肯開始食;一旦開始咗,又要用好多時間勸佢先肯停。」甦醒以後,逸榮性格出現明顯變化。沒有以往的多疑和拘謹,多了幽默感和笑容。這比較接近和家敏交往初期的性格:不亢不卑,各方面中庸平衡。


「我係問你工作上慣唔慣…」家傑雖然有興趣了解前妹夫的現況,但他始終是敬業樂業的人,不習慣光明正大地用工作時間談私事。「你一入職就接咁多人返嚟,又唔肯減人工福利,工作量必然比其他新入職同事多好多。」


「一來,無理由唔照顧老人家;二來,減福利主要係減伙食部份。佢哋三個無好嘢食,就會變到好抑鬱;三來,我諗住盡量儲多幾個錢,等到第日珀綾生咗BB,就即刻辭職走,因為呢度唔准收留下一代。我同珀綾嘅BB無純正血脈,對世桃嶺無用處,肯定無藉口留低。但係我哋又唔想將個BB託人哋養。咁唯有走…」


「你啱啱入職,就喺上司面前講你短時間會走。係咪有點兒那個呢?」在傳統職場上,逸榮這種性格死定了;但在做人處世角度而言,坦誠直率卻是現世中難能可貴的瑰寶。難怪家敏會看上這傢伙!


「係喎!你係高層!」逸榮眼中,家傑就是「男版家敏」。兩者基本性格和思路都差不多,都是循規蹈矩、卻又喜歡在灰色地帶冒險探索的人。「咁你咪可以對離職員工嘅虛構記憶內容畀意見?到時幫我加埋Madam Liu同黃Sir嘅聯絡資料。佢兩個最近辭咗職,打算環遊世界,好爽咁!出到去,我諗住搵佢哋食飯傾偈,順便…


牆上大鐘響起,打斷二人對話。「夠鐘,交更,收工!再見!」逸榮伸一伸懶腰,將鎖匙交給家傑,提步離開。


「等陣!」家傑叫停逸榮,從衫袋掏出一小包東西,拋給逸榮:「幫我交畀阿蔣!」


「講清楚邊個阿蔣喎!世桃嶺有三個員工姓蔣。」逸榮心知家傑講的是誰,但他還是想看看家傑的窘態。


「我老婆…」家傑和家敏一樣,在感情方面比較內斂。愛意全都融會在行動中,罕以說話方式表達。


「下次講清楚嘛!溝通得好啲,世界都會變得好啲!」逸榮帶著勝利的微笑,走向蔣Sir和家傑的單位。


*****(完)



如喜歡本作,煩請大家訂閱和分享!
亦請到FB專頁讚好及追蹤!謝謝!

https://www.facebook.com/%E5%A4%A9%E6%B4%9B%E5%8D%A1-1844883209067528/

留言