跳至主要內容

《種子》長篇小說(116)大結局

《種子》(116)大結局

莊鄒、萬珂、寒菲的身影出現在不遠處,向我仨招手。出事後,大家各自忙著,少有聯絡、見面。僅僅四日之隔,生疏四年之感。
  

「情緒,無問題?」寒菲在分別前輔導我仨情緒,克盡己任。畢竟,這可能是最後一次相見。「眼神,唔同晒!」若無人如此直接指出,我仨會以為自己處理得很好。
  

「無問題!龍知梓只係變咗植物人,又唔係死咗,都仲有希望嘅!」外賣哥佯裝輕鬆。說來動聽,但大家心知肚明,龍知梓選擇放棄自己,就誰也沒能救回他。
  

「希望你係真心相信自己講嘅說話,表裡如一。」莊鄒說話仍然一矢中的,不留情面。口是心非,是外賣哥多世以來的積習,亦是他在輪迴中痛苦不斷的原因。
  

「梗係!麥澤話,未來未定。所以一日未死,一日都仲有希望。」在龍知梓出事之前,外賣哥已有明顯的轉變,會主動挑戰自己的恐懼,找家人開「家庭聚會」。相信他在龍氏醫院躲的日子裡,是經過深切反省的。「我亦都真心信,麥澤一定無事!因為佢係投資落我身上,肯定有賺無蝕!」
  

「咁就好!安心晒!」寒菲舒懷笑了,說自己已接受新任務,所以要盡快趕去外國做資料搜集。初時還擔心離別太急,經歷重大創傷的大家會適應不來…
  

我之前私下問過莊鄒,是世界突然分發新任務予寒菲,或是寒菲主動要求接新任務。她答,確切答案只有寒菲知道。但據她多輩子以來的觀察,世界很少分發得這樣急,尤其是對任務失敗的初階修行者,不會那麼苛刻…
  

𣈱之間,我有意無意地瞥望寒菲。沒有半分愁緒,談笑自若。多世修來的功力?習慣使然?沒有選擇下的選擇?時間的力量?
  

一陣極為焦急的腳步聲快速趨近,是神色匆匆的龍知銳。「幾驚趕唔切!」他簡單打個招呼,就開始在名牌斜孭袋裡猛找。貌似龍知梓的他,在情急之下,行為舉止同樣保持爾雅,渾然不知眾人望他望得出神。
  

找到了。他拿出一個絨面大盒,恭恭敬敬地、雙手呈上予寒菲:「多謝你照顧咗哥哥咁耐!小小心意,希望你唔好嫌棄!」寒菲甚為愕然,呆了半晌才反應過來,接下小盒。珍而重之地打開。是八撮用絲帶紥好的頭髮。「為方便治療,醫生剃走哥哥全部頭髮。我本來諗住攞啲頭髮去整鑽石俾大家留念,但係你走得太突然…」
  

「唔緊要!我識整。」寒菲合上盒子。三秒後,再次打開盒子,內裡幾撮頭髮已變成八粒橢圓形透明鑽石,每粒約有一片拇指指甲大小。「永留存。」永遠,是個怎樣的概念?
  

龍知銳從衫袋掏出一隻款式簡單又可愛的魚型亮銀色戒指托,交予寒菲:「係哥哥之前訂做嘅。」
  

「多謝。」面對突如其來的「永恆」,寒菲感動得熱淚盈眶。
  

分發鑽石後,寒菲戴著戒指托,向眾人揮手道別,在最後關頭,匆匆入閘去。

  
共進午餐後,聚頭的原因消失了,大家各散東西。龍知銳要向龍老太匯報校董會的概況;外賣哥做好隨時舌戰的心理準備,回家為自己和麥澤的未來而努力;莊鄒沒有說明會去哪,大輝立即跟前,提議一起溫習…只餘下我和萬珂在街上並肩走。
  

今天,我和萬珂的話特別少,僅有甫見面時的一句簡單招呼、點菜時的「睇下想食咩?」和剛剛離開唇邊的半句例行道別說話。
  

「使唔使傾下偈?」萬珂罕有地打岔別人的說話。但溫柔的笑容,總令人無法生氣。
  

「嗯。」我有點不知所措,笨頭笨腦地點點頭。
  

不知道自己有甚麼想說,不知道自己在想甚麼,不知道自己在做甚麼。整個人像散掉一樣,粉身碎骨,不成形。整個世界不成形,身邊一切不成形,大家在我心中的模樣,同樣不成形。不知道大家在想甚麼,不知道大家在做甚麼。
  

很遙遠,難以捕捉。就像阿言死去那天,我醉倒公園時看見的那片澄明。
  

「萬珂…其實我真係好驚死…好驚好似龍知梓咁,經歷千辛萬苦,最後仍然改變唔到『放棄種子』呢個決定,選擇自毀…但係我更加驚好似龍老先生咁,為咗生存,放棄身邊一切,結果仍然難逃一死…咁辛苦,為乜?!橫掂最終都係死,點解要咁努力?」坐在公園長椅上,憶起最後一次見阿言的情境,混和龍知梓和龍老先生的慘狀,我的情緒幾近崩潰。
  

萬珂把我擁入懷中,重現熱戀那時的溫暖。「點解要驚『死亡』?明明你感到痛苦嘅時候,全部都係生存嘅時刻。唔係應該怕『生存』咩?你都未經歷過死亡,可能死亡之後無痛苦呢?!但係點解都仲係要驚『死亡』,而唔係怕『生存』?因為唔理解『死亡』係乜嘢?咁你又了解『生存』係乜嘢咩?」她的提問,全都很容易明白,但我全都不懂得回答。
  

「有無諗過,你要驚嘅唔係『死亡』或者『生存』本身,而係你對『死亡』同『生存』嘅個人睇法。令你產生痛苦嘅,係你嘅個人睇法。龍知梓怕生存,所以選擇死亡;龍老先生想生存,所以極力避開死亡。『死亡』同『生存』,係一件自然而然嘅事情,無話好定唔好。而所謂嘅『好』同『唔好』,都係由你自己去界定。」在她溫柔平穩的聲線中,生死都變得淡然。

  
「聽寒菲、麥澤講過,你一早已經發現種子係指乜嘢。我諗你呢一刻,會更加明白栽種『種子』嘅重要性。大家咁努力嘅原因,唔係繼續生存或者避開死亡,而係可以喺『生存』同『死亡』面前,處之泰然。當你連生死呢個終極難題都唔覺得係一回事,其他小問題,自然不成問題。由於,問題癥結在於『自己』本身,所以千祈唔好否定自己。如果唔係,就等於否定『整個世界』。」她的懷抱,給我無限安全感。
  

「不過,實行困難嘅原因在於,世界存在數以億計嘅人,每個人嘅諗法都唔同。如果大家都極度堅持自己嗰一套,唔退讓,世界就會出現好多衝突。綜合我哋四人歷世以來嘅觀察,諗到一個小辦法:『平衡』為思想根本,『邏輯』為理解思想嘅方法,『仁愛』為實現思想嘅誘因,『法律』為實現思想嘅方法…」長篇大論,令連日不得安睡的我生起濃厚睡意。
  

萬珂的聲音,漸漸變得遙遠,難以捕捉。就像阿言死去那天,我醉倒公園時看見的那片澄明。
  

澄明沒有盡頭,沒有雜念,只有赤裸裸的「我」。
  

「我」剖開自己胸腔,取出心臟交給我:「可以令我殘缺嘅,只有我。」我不明所以,呆呆接過來。「我」微微一笑,轉身提步,慢慢遠去。
  

眨眼,「我」消失了,虛空之中,只有他飄渺的聲音:「可以令我完整嘅,只有我。」
  

「可以打破無限痛苦循環嘅,只有完整嘅我。」我剖開自己胸腔,心臟安放其中。
 
 
*****(全卷完
如喜歡本作,煩請大家訂閱和分享!
亦請到FB專頁讚好及追蹤!謝謝!

留言